Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přebírání odpovědnosti za své učení u žáků na 1. stupni ZŠ
Zemanová, Nika ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
V diplomové práci se autorka snaží přiblížit čtenářům celoroční proces, při kterém žáci přebírají zodpovědnost za své učení do svých rukou. Cílem diplomové práce je přiblížit systém na sebe navazujících a podporujících kroků, které napomáhají k efektivitě celého procesu. V teoretické části se autorka zaměřuje na přiblížení hlavních složek celého systému, které podporují výslednou efektivitu a naplnění cíle, jejich zavádění a vyhodnocování se žáky. V empirické části práce autorka popíše, mezi sebou porovná a vyhodnotí jednotlivé systémy na několika rozdílných školách. V této části se věnuje rovněž konzultacím učitel - rodič - žák. Klíčové pojmy: odpovědnost za své učení, motivace, práce s kritérii, formativní hodnocení, plánování, sebehodnocení, spolupráce s rodinou, portfolio, konzultace ve třech, třídní schůzky
Třídní schůzky jako jeden ze způsobů kontaktu rodiče a učitele
Sybr, Matěj ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Borovičková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kontakt rodiče a učitele (jako zástupce institucí školy a rodiny). V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako kontakt nebo pedagogická komunikace. Další pasáž je věnována tomu, jak společnost vnímá účastníky kontaktu (rodinu, školu a dítě), a s jakými předpoklady tito účastníci do vzájemné komunikace vstupují. Dále se práce věnuje společenským podmínkám, ve kterých je kontakt realizován; způsobu, jakým probíhá a prostředkům, které jsou prostředky užívány k jeho navazování. Zvláštní zřetel je věnován jednotlivým formám kontaktu, především třídním schůzkám. Empirická část je věnována krátké sondě do kontaktu rodiny a školy se zaměřením na třídní schůzky. Je podepřena výzkumem, který probíhal mezi rodiči, dětmi a učiteli na několika místech - ve škole, kde právě probíhaly třídní schůzky, na škole v přírodě a v čekárně u lékařky, kam matky vodily své děti. Cílem bylo ověřit, zda se zjištění, ke kterým jsem došel v teoretické části, shodují s praxí. Klíčová slova třídní schůzky, rodič, učitel, žák, komunikace
Konzultace učitel - žák - rodič na 1. stupni ZŠ se zaměřením na poskytování zpětné vazby
Trpálková, Linda ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce s názvem Konzultace učitel - žák - rodič na 1. stupni ZŠ se zaměřením na poskytování zpětné vazby pojednává o specifické roli konzultací ve vzdělávacím procesu jako formě spolupráce rodiny a školy. Cílem práce je podrobněji přiblížit konzultace učitel - žák - rodič v širším kontextu a poukázat na jejich potenciál zejména z hlediska formativního hodnocení. Jedná se o mimořádnou vzdělávací příležitost, která skrze poskytování zpětné vazby, a to přímo ze tří stran současně, pomáhá vést žáka k osobnímu rozvoji a zlepšování jeho procesu učení. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu konzultace učitel - žák - rodič, popisu jejich funkce a vývoje jako komunikační platformy. Část textu nabízí inspirující aplikaci této netradiční schůzky ve Švédsku. Pozornost je taktéž věnována implementaci žákových podkladů, které slouží jako zásadní opora pro práci s formativní zpětnou vazbou. Druhá, empirická část se věnuje rekonstrukci celkem tří konzultačních setkání prvního stupně základních škol a reflektuje průběh této události ze strany učitele, žáka i rodiče v podobě případové studie. Šetření potvrzuje hodnotu všech tří přístupů a formování postojů všech zmíněných aktérů s ohledem na rozvoj žáka. V této části je rovněž sledována práce učitele s formativní zpětnou vazbou. KLÍČOVÁ SLOVA konzultace...
Třídní schůzky začínajících učitelů
Vlčková, Anna ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku třídních schůzek a s nimi spojenou přípravu, realizaci, průběh a samotnou komunikaci začínajících učitelů primární školy s rodiči žáků. Cílem diplomové práce je vytvořit na základě dat získaných od začínajících učitelů a rodičů soubor postupů a doporučení, které se setkaly v praxi s úspěchem a mohou se jimi inspirovat nejen další začínající učitelé. V teoretické části identifikuje diplomová práce kompetence, které umožňují učiteli efektivně zvládnout tuto profesní situaci a na základě odborné literatury uvádí vzorové příklady jednání, které přispívají k lepší přípravě a průběhu třídních schůzek. Výzkum v empirickém části sleduje případy čtyř začínajících učitelů. Využity jsou výzkumné metody pozorování, polostrukturovaný rozhovor a dotazník. Výzkum v rámci diplomové práce trval půl roku, během něhož proběhlo pozorování třídních schůzek, následně po třídních schůzkách probíhaly rozhovory se začínajícími učiteli a celý výzkum byl ukončen dotazníkem vytvořeným pro rodiče. Získaná data byla poté vyhodnocena a porovnána s částí teoretickou. Po půlročním spolupráci se začínajícími učiteli, sběru dat a jejich vyhodnocení se podařilo vytvořit přehled funkčních kroků, které se pro zdárný průběh třídních schůzek v praxi osvědčily. Jde o jakýsi návod, jak při plánováni a...
Třídní učitel a výběr pedagogů na tuto pozici v podmínkách základní školy
Horáček, Stanislav ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tato práce představuje kritéria výběru vhodného kandidáta na pozici třídního učitele základní školy, na podkladě provedené analýzy různých zdrojů informací. Rozebírá poznatky o školní třídě, možných třídnických hodinách, vedení třídních schůzek a poslání třídního učitele v současné základní škole. V rámci školského managementu nabízí podrobný profesiogram práce třídního učitele, stanovený na základě jeho legislativního vymezení, dostupné odborné literatury a především rozborem obsahu rozhovorů s pěti osobami, které mají k dané problematice co říci - ředitelkou školy, školním psychologem, dlouholetou třídní učitelkou, matkou žáka deváté třídy a se žákem posledního ročníku ZŠ. Práce třídního učitele na základní škole je nahlížena jednak z pohledu podmínek jeho činnosti a také z pohledu jeho odborných a lidských kompetencí. Tato kritéria výběru vhodného kandidáta mohou navíc posloužit i v běžné praxi ředitele základní školy při jeho rozhodování, komu svěřit tento zodpovědný úkol.
Třídní schůzky jako jeden ze způsobů kontaktu rodiče a učitele
Sybr, Matěj ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Borovičková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kontakt rodiče a učitele (jako zástupce institucí školy a rodiny). V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako kontakt nebo pedagogická komunikace. Další pasáž je věnována tomu, jak společnost vnímá účastníky kontaktu (rodinu, školu a dítě), a s jakými předpoklady tito účastníci do vzájemné komunikace vstupují. Dále se práce věnuje společenským podmínkám, ve kterých je kontakt realizován; způsobu, jakým probíhá a prostředkům, které jsou prostředky užívány k jeho navazování. Zvláštní zřetel je věnován jednotlivým formám kontaktu, především třídním schůzkám. Empirická část je věnována krátké sondě do kontaktu rodiny a školy se zaměřením na třídní schůzky. Je podepřena výzkumem, který probíhal mezi rodiči, dětmi a učiteli na několika místech - ve škole, kde právě probíhaly třídní schůzky, na škole v přírodě a v čekárně u lékařky, kam matky vodily své děti. Cílem bylo ověřit, zda se zjištění, ke kterým jsem došel v teoretické části, shodují s praxí. Klíčová slova třídní schůzky, rodič, učitel, žák, komunikace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.